روابط عمومی در یک نگاه
 
امروزه در سازمانها و ادارات، روابط عمومی به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزشترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان محسوب می گردد.

امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقص مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چسم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند و می کوشدتا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند، بدست آورد.

روابط عمومی امروزه نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می کند. اما دو نقش قابل تفکیک آن در درون و برون سازمان از میان سایر نقشها نمایانتر و برجسته تر می باشد.

روابط عمومی فنی است که بوسیله آن می توان امکانات و شرایط محیط بیرونی را شناسایی کرده و آن را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن بدرستی برقرار نماید.

شایان ذکر است متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده دورن سازمان و ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می کنند باید از دانش مهارت های ارتباطی، روان شناسی، روان شناسی جامعه، جامعه شناسی، سیاست، اقتصاد، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود بر عواملی چون تشخیص بازار جدید، شناخت تولیدات جدید و روشهای نوین به طور کامل مشرف شوند تا هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار می گیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است با شناسایی نقاط قوت و ضعف محیط پیرامون و سازمان مربوطه، کمک شایانی نمایند.

شرح وظایف روابط عمومی

- تهیه و تنظیم اخبار و گزارش در زمینه اهداف، فعالیتها و پروژه های در دست انجام و انجام یافته شرکت

- برقراری ارتباط با رسانه های گروهی جهت انعکاس اخبار شرکت

- تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و پیامهای شرکت و ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانه های گروهی

- برپایی نمایشگاه و شرکت در نمایشگاههای استانی و کشوری

- بررسی مطالب مطرح شده در رسانه های گروهی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اطلاع، انعماس و پاسخگویی لازم

- نظارت بر کلیه امور انتشاراتی در شرکت

- برگزاری مراسم جشن و اعیاد ملی و مذهبی و مراسم سوگواری ائمه اطهار

- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اتخاذ روشهای مطلوب

- انجام کلیه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی شرکت

- مشارکت و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاهها، سخنرانیها و همایشها

- برگزاری ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت

- انتشار بریده جراید

- برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و مصاحبه مطبوعاتی مسئولان شرکت با رسانه های گروهی

- برگزاری اردوهآی فرهنگی و تفریحی ویژه کارکنان و فرزندان آنها

- تهیه عکس، فیلم از فعالیتهای انجام شده و در حال انجام شرکت و ایجاد آرشیو
 
تاریخ به روزرسانی:
1397/01/18
تعداد بازدید صفحه:
995
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
Powered by DorsaPortal